המון UX, קצת קוד וכפתור אחד

נטישות בהרשמה? קבלו את הפיצוח שנולד בזכות שת"פ אחד חכם.

זמן קריאה: 5 דקות

בואו נתחיל הכי פשוט.

מכירים את האתרים האלו שבסוף תהליך ההרשמה שולחים לכם במייל לינק שרק בלחיצה עליו החשבון שלכם מאושר ותוכלו להיכנס לאתר?

יפה, אז בשפה מקצועית קוראים לזה DOI, שזה ראשי תיבות של double opt-in, או בעברית הרשמה כפולה.

מסך שמודיע על מייל הרשמה כפולה DOI
מסך ממוצע בסיום הליך הרשמה עם DOI

 

 

אוקי, למה צריך את זה בכלל?

להליך הרשמה עם DOI יש הרבה יתרונות, רובם רלוונטיים בעיקר לאתרים ומערכות גדולות ובינלאומיות, ובאמת שם בעיקר נמצא את הדרישה הזו, מהסיבות הבאות:

1. דרישות תקן

באתרים ומערכות בתחומים רגישים מסוימים, הליך DOI מהווה תקן פרטיות ואבטחה סטנדרטי בפתיחת חשבון, במיוחד באיחוד האירופי.

 

2. מעורבות משתמשים

כאשר ההצטרפות נעשית באופן יותר אקטיבית, אחוז החשבונות הרדומים וביטולי החשבון יורדים בצורה דרסטית, ולעומתם אחוז המשתמשים הפעילים עולה משמעותית.

 

3. מוניטין אתר

משתמשים פעילים פחות מסירים מהרשימה ובדרך כלל לא מדווחים כספאם, וכך האתר מקבל דירוג גבוה שמאפשר לו לדוור בקלות יותר.

 

 

סבבה, ואיפה הבעיה?

פשוט מאד – התוצאות.

לפי מחקרים וסקרים רבים, בין 20% ל-40% מהמשתמשים לא ישלימו את תהליך ההרשמה במידה ונדרש בו גם DOI.

רגע רגע מה אתם ממשיכים? קלטתם את המספר?! בערך שליש (!) מהאנשים שהתחילו להירשם לאתר לא יתחברו בפועל בגלל הדרישה הזו! תחשבו על אתרים בינלאומיים עם מיליוני משתמשים ותקלטו את עוצמת הפספוס.

 

 

למה זה קורה?

שילוב של 3 אתגרים יואיקסים קשוחים במיוחד:

1. עצלות

כשמשתמש מסיים תהליך הרשמה ובמקום להיכנס ישירות לחשבון שלו הוא נדרש פתאום לבצע פעולות נוספות כמו לפתוח כרטיסיה חדשה, לפתוח את המייל וללחוץ על הלינק, זה יוצר נקודת תסכול קטנה שגורמת לחלק מהמשתמשים לא לסיים את תהליך האימות.

 

2. הגעה לספאם

נכון שהליך DOI דווקא עוזר בהפחתת הספמת האתר באופן כללי, אבל אם המייל הזה כן יגיע לספאם, זה עלול לגרום למשתמשים רבים לא למצוא אותו, לא לסיים את פתיחת החשבון וכך מתפספסים לקוחות פוטנציאליים רבים.

 

3. הסחת דעת

גם אם כבר הצלחנו לשלוח את המשתמש למייל שלו, וגם אם ההודעה שלנו לא הגיעה לספאם, עדיין יתכן מאד ומחכים לו שם הודעות חשובות יותר שכשהוא יראה אותן הוא יתפתה להיכנס ולטפל בהן מיידית במקום לסיים את תהליך האימות, וכך שוב איבדנו משתמשים רבים, שאשכרה במו ידינו הוצאנו אותם מהאתר שלנו ושלחנו אותם למייל מוצף ההסחות שלהם.

דוגמא למייל עמוס בהסחות דעת באמצע תהליך DOI
פתאום 20-40% נראה קצת מאד הא?

 

 

וואלה צודק, אז מה עושים?

נתקלתי באתגר הזה בפרויקט של אפיון וקופי למערכת מורכבת, וקבעתי פגישת סיעור מוחות צפופה עם המתכנת והמעצב האלוף יוסי דויד, כדי לנסות לפצח את האתגר אחת ולתמיד.

אז ישבנו לנו משני קצוות ה-Meet, מסך Figma משותף באמצע, זה עם ג'ריקן קפה מגורען ורותח וזה עם פחית קולה על סף קפיאה, והתחלנו לחשוב בקול וחזק.

את בעיית העצלות פתרנו מהר.

פשוט, במקום להביא משתמשים אל מסך 'ללא מוצא' שרק אומר להם ללכת למייל ומסתמך על טוב ליבם ורצונם הטוב לעשות זאת, למה שלא פשוט ניתן להם יד ונוביל אותם באדיבות למייל שלהם?

פתרון UX ומיקרו קופי לעצלות משתמשים ב-DOI
כפתור קטן, פתרון ענק!

 

 

מה עשינו פה?

בעצם עשינו למשתמש את רוב ה"עבודה" עם כפתור ברור ומזמין שמוביל אותו ישירות למייל שלו, הכי קל שיש, פתרון מושלם לעצלנים.

אהבתם? גם אנחנו! אז כך פתרנו יואיקסית את בעיית העצלות וכעת ניגשנו לפתור את הבעיות הנותרות.

איך גורמים למייל לא להגיע לספאם?

ואיך מוודאים שהמשתמש לא יוסח משאר ההודעות שממתינות לו שם?

 

 

הפיצוח הסופי

בסוף, עלה לנו רעיון מושלם שפתר את שתי הבעיות במכה אחת.

לפני הסברים, בואו פשוט תראו מה יקרה אחרי שהמשתמש שלנו ילחץ על כפתור 'קחו אותי למייל':

מסך מייל עם פיצוח הליך DOI חכם
טאדאאאאאם!!

כן כן! הכפתור מוביל ישירות למייל האימות ששלחנו הרגע, ומראה רק אותו, גם אם הוא נחת בספאם, בלי אף מייל מסיח דעת לידו!

 

 

מהההה? איך עשיתם את זה?

במידה והבנתם את זה לבד לפי התמונה יש לכם בהחלט ראש של מתכנת וכדאי לכם לשקול הסבה זריזה אם אתם לא בתחום.

אז כן, הסוד טמון בקישור שמוביל למייל ושמופיע בשדה ה-URL בראש התמונה:

שדה URL עם הקוד שמוביל למייל בודד כתוצאת חיפוש

 

הקישור בנוי מקוד פשוט אך גאוני, שבמקום רק להוביל לחשבון האימייל של המשתמש, מוטמע בו גם סינון מתקדם שבעצם מציג תוצאות חיפוש בתוך המייל של המשתמש, כשהחיפוש מוגדר על פרמטרים ספציפיים שיגרמו למייל אימות להופיע כתוצאה יחידה!

 

הפרמטרים הם:

מאת: שם האתר – מה שיציג בתוצאות החיפוש את כל המיילים שאי פעם המשתמש קיבל מכם, כשאם אנחנו מדברים על טופס הרשמה, מן הסתם מדובר על מייל אחד בלבד.

חיפוש ב:כל מקום – מה שיגרום לכך שהמייל יוצג למשתמש בתוצאות החיפוש גם אם הוא הגיע לספאם.

וטיפ נוסף: אם תרצו שבכל מקרה המייל אימות יופיע לבד גם במידה והייתה לכם התכתבות או דיוור למשתמש, פשוט כנסו לשדה 'כולל את המילים' וכתבו שם משפט שקיים רק במייל האימות שלכם.

 

 

וואו! איך מגיעים לפיצוח כזה?

הדרך הטובה ביותר בעולם לפצח סיסטמים והליכים מורכבים היא – שיתוף פעולה.

עם כל הניסיון שלי באפיון וכתיבה של מעל 150 אתרים ומערכות, אני יכול לומר בכנות שהפיצוחים והרעיונות הטובים ביותר מגיעים בפרויקטים בהם יש עבודה משותפת וסיעור מוחות קבוע של כל הצוות: האפיון, הקופי, הפיתוח, העיצוב, הניהול, השיווק ואפילו הכספים והמשפטי! כולם מתמודדים עם אתגרים בפרויקט, והחשיבה המשותפת של אנשי מקצוע בתחומים שונים מייצרת רעיונות מדהימים שקשה מאד להגיע אליהם לבד.

אז אם אתם בוני ומעצבי אתרים, יזמים שמקימים סטארטאפ, או מנהלי מוצר או פרויקט מורכב – תדאגו לשיח קבוע ולשיתוף פעולה הדוק בין אנשי המקצוע באתר או המערכת שלכם, זה מביא ניסים ונפלאות.

 

 

וכדי לסיים בצורה יואיקסית טובה, הנה הלינק שעושה את העבודה, פשוט תעתיקו אותו, בחלק שכתוב בו NATIKUGLER תשנו לשם האתר או המייל שלכם, ותיהנו לראות איך זה עובד בלייב!

https://mail.google.com/mail/u/0/#search/from:@NATIKUGLER+in:anywhere+subject:%D7%A0%D7%AA%D7%99+%D7%A7%D7%95%D7%92%D7%9C%D7%A8

 

 

אז שוב תודה ליוסי דויד האלוף על סיעור המוחות, מקווה שנהניתם 🙂

נתי קוגלר | קופי UX

 

 עוד דברים שעברו לי בראש ואולי תאהבו 

מה עושים כשבאמת אין בידול?
10 מקומות מעניינים שבידולים מעולים אוהבים להסתתר בהם.

זמן קריאה: 6 דקות

איך לכתוב מיקרו קופי טוב
הנוסחה למיקרו קופי מושלם
אחת ולתמיד: כך תכתבו מיקרו קופי בקלות וכמו מקצוענים.

זמן קריאה: 4 דקות

סליחה, מי אחראי פה בבקשה?
הצ'ק ליסט המלא: תחומי האחריות של כותבי המיקרו קופי.

זמן קריאה: 8 דקות

חוויית משתמש: מה, כמה ולמה
מה זה בעצם UX, מאיפה זה בא ולאן זה הולך.

זמן קריאה: 3 דקות

קיבלתי, מיד איתכם :)

בינתיים, אפשר להציע לכם משהו לקרוא?