מיקרו קופי: איך הכל התחיל?

על מדריכים צבאיים, הארכיטקט של אפל וכתובת של אשראי.

זמן קריאה: 2 דקות

כן כן, הרבה מכירים את הסיפור על ג'ושוע פורטר וכרטיס האשראי, נגיע אליו בהמשך, אבל האמת היא שהבעיה התחילה הרבה קודם.

 

ארה"ב, מלחמת העולם השנייה, תחילת שנות ה-40.

הצבא האמריקאי החל בסבב גיוס אדיר יחד עם פיתוח צבאי בקנה מידה בלתי נתפס, אשר יצרו יחד עוצמת אש אדירה, אך גם בעיה: הרבה מצוותי המילואים לא ידעו להשתמש במכשור החדש ולא היה להם מספיק זמן לאימון, מה שחייב את המפתחים לגייס צוות כותבים ענק שיכתבו למכשירים מדריכים פשוטים, קלים וברורים להבנה והתמצאות.

הכותבים הללו נקראו technical writer's, כותבים טכניים.

 

מפה לשם עברו שנות המלחמה, כבשו, ניצחו, חזרו הביתה, ואלפי כותבים שמצאו את עצמם עם ידע וניסיון רב בהפשטת פעולות מורכבות וכתיבת הנחיות, נשאבו לעולם האזרחי והחלו לכתוב מדריכים וספרי הוראות למכשירים שונים, ועם התקדמות הטכנולוגיה, גם למחשבים ותוכנות.

 

אממה? שהם הביאו איתם את השפה הצבאית הקשוחה וחסרת הנשמה, ערבבו אותה יחד עם מונחי תכנות שכתבו להם המפתחים, ויצרו יחד שפה טכנית לא ידידותית בעליל, עם הוראות ופקודות כמו "שדה לא חוקי", "הזן סיסמה", "שגיאה #450$%98!&" ושלל קודים, סיסמאות והסברים שבמקרה הטוב לא גורמים לתחושה נעימה במיוחד, ובמקרה הגרוע, לא מובנים לשימוש ופוגעים במטרות המוצר.

 

כך עברו להן כמה עשרות שנים בהן השפה הוטמעה בציבור, וכן, סוג של התרגלנו.

למעשה רק ב-2007, עם תחילתה של המהפכה הטכנולוגית ביציאת האייפון הראשון לשוק, נחשף העולם למושג עיצוב חוויית משתמש, עם פרסום תפקידו החדש של דון נורמן, מי שנחשב למעצב האגדי של אפל, שבנוסף לתפקידו בעיצוב המכשירים ומארזי המחשבים, החל לעצב את המסכים, הפיצ'רים והכפתורים שלהם, את מסע הגולש ואת השלבים שיעבור עד למטרה, על מנת להעניק חוויית משתמש מושלמת.

 

שנתיים לאחר מכן, 2009. 

ג'ושוע פורטר, שעבד באחת מהחברות הראשונות שמכרו מוצרים באינטרנט, פרסם פוסט שהפך אותו בלי כוונה רבה למייסד המיקרו קופי.

הוא סיפר, שהם שמו לב שכ-10% מהרכישות באתר לא מגיעות לקו הסיום ונופלות בשלב של הוספת הכתובת. ג'ושוע החליט להוסיף משפט קטן לצד שדה הכתובת בו נאמר: "הכתובת המקושרת לכרטיס האשראי שלך".

ומה קרה? מאותו יום לא היו יותר שגיאות והחברה הרוויחה 10% יותר! 

המיקרו קופי הראשון בעולם שכתב ג'ושוע פורטר

 

בגלל האפקטיביות הרבה של המילים הקטנות הללו, הוא החליט לקרוא לזה 'מיקרו קופי', ומאז החלה להתפתח תעשייה שלמה של כותבי UX ומיקרו קופי, ביניהם עבדכם הנאמן, שיושבים כל היום ודואגים שהמכשירים, האתרים, האפליקציות והממשקים שאתם באים איתם במגע – יהיו הכי שימושיים, אינטואיטיביים, חווייתיים וממכרים.

מקווה שנהניתם 🙂
נתי קוגלר | קופי UX

 עוד דברים שעברו לי בראש ואולי תאהבו 

המון UX, קצת קוד וכפתור אחד
נטישות בהרשמה? קבלו את הפיצוח שנולד בזכות שת"פ אחד חכם.

זמן קריאה: 5 דקות

מה עושים כשבאמת אין בידול?
10 מקומות מעניינים שבידולים מעולים אוהבים להסתתר בהם.

זמן קריאה: 6 דקות

איך לכתוב מיקרו קופי טוב
הנוסחה למיקרו קופי מושלם
אחת ולתמיד: כך תכתבו מיקרו קופי בקלות וכמו מקצוענים.

זמן קריאה: 4 דקות

סליחה, מי אחראי פה בבקשה?
הצ'ק ליסט המלא: תחומי האחריות של כותבי המיקרו קופי.

זמן קריאה: 8 דקות

קיבלתי, מיד איתכם :)

בינתיים, אפשר להציע לכם משהו לקרוא?